background menu-link
videoklipy
lock
Login:
Heslo:
Neodhlašovat

Děti mezi reprákama mají nový singl a oznamují druhé album

18.5.2016

Slowcore folkový projekt Děti mezi reprákama vypouští první singl z avizované druhé desky.




 

Slowcore folkový projekt Děti mezi reprákama, jehož kreativní duší je textař a zpěvák Dominik Zezula (post-hudba), vypouští první singl z avizované druhé desky. Ke skladběPunk de blonde vznikl i experimentální videoklip.

 

Datum zveřejnění singlu nebylo vybráno náhodně: 18. května totižuběhlo přesně sedm měsíců od vydání debutového alba Újezd, jehož následovník pak vyjde letos 18. září. V tuto chvíli o nové desce nic dalġ ího známo není, Zezula vġ ak slibuje, že vždy 18. v každém dalġ ím měsíci vypustí novou zásadní informaci.

 

Jisté je, že novinka stojí před hodně vysokou laťkou. První rok Dětí mezi reprákama byl totiž mimořádně úspěġ ný – nový projekt se s Újezdem dostal na stránky předních českých médií, byl nominován na Objev roku v cenách Vinyla a letos v létě premiérově vyrazí i na festivaly (Colours of Ostrava, LFĠ, Boskovice, Ġrámkova Sobotka).

 

Děti mezi reprákama pokračují i nadále v konceptu 'proměnlivých sestav'. Na novém singlu se Zezula obklopil trojicí hostujících hudebníků, přičemž kytarista Ondřej Mikula (Aid Kid) se v létě připojí i k živé koncertní sestavě. Zatímco vġ ak Újezd definovaly pouze kytary, na Punk de blonde se přidávají dva nové nástroje – Zezulův bratr Daniel (Blue Apple) nahrál klavírní stopy, za bicí se posadil Jan Nikendey (Banda Brincadeira, Nůž). Výsledek pak překračuje pomyslnou hranici mezi intimním indie folkem a klenutým post-rockem.

 

Videoklip jako simulátor reality

 

Punk de blonde vychází pouze na YouTube, kde skladbu doprovází experimentální klip. „Je to simulátor reality,“ objasňuje Zezula. „Většina klipů vypráví nějaký příběh, čímž strhávají pozornost od hudby a textu. Tím, že video k Punk de blonde vzniklo vlastně úplně náhodně a na jeden záběr, přestává být klasickým klipem. Nemá se skladbou žádnou jinou souvislost než to, že bylo natočeno během jejího poslechu.“

 

„Když posloucháte hudbu a rozhlížíte se kolem sebe, jste vlastněrežisérem, kameramanem a zároveňjediným divákem klipu, který vzniká teď a tady a který skončí ve chvíli, kdy skladba dohraje. Toto je úplně stejný příklad. Jediný rozdíl je v tom, že v tomto případě byl tento konkrétní výsek reality zaznamenán na kameru.“